REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

§ 1 Definicje

  1. Regulamin - niniejszy regulamin sklepu internetowego stanowiący zbiór praw i obowiązków Konsumenta oraz Sprzedawcy.
  2. Serwis – witryna internetowa kociemotki.pl.
  3. Sklep – sklep internetowy Kocie Motki działający pod adresem kociemotki.pl prowadzony przez Sprzedawcę, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie.
  4. Sprzedawca – właściciel Sklepu, Sylwia Stępyra.
  5. Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  7. Strona produktu – podstrona sklepu zawierająca informacje o pojedynczym produkcie.
  8. Produkt – wyrób prezentowany w Sklepie przeznaczony do sprzedaży.
  9. Koszyk - element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość zmiany ich ilości lub ich usunięcie.
  10. Formularz Zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający złożenie Zamówienia poprzez modyfikację ilości Produktów, wprowadzenia danych Klienta niezbędnych do realizacji Zamówienia oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  11. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta złożone za pośrednictwem Formularza Zamówienia w Sklepie, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, określające jednoznacznie: rodzaj i ilość Produktów, sposób dostawy i płatności, adres dostawy, dane Klienta.
  12. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu lub Produktów zawarta między Klientem a Sprzedawcą na odległość, za pośrednictwem Sklepu oraz korespondencji email, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą

  1. Adres e-mail Sprzedawcy: kociemotki@gmail.com
  2. Numer telefonu: 506-601-973

§ 3 Postanowienia wstępne

  1. Sklep internetowy Kocie Motki, działający pod adresem kociemotki.pl, prowadzi internetową sprzedaż detaliczną rękodzieła. Właścicielem Sklepu jest Sylwia Stępyra, prowadzącą działalność nierejestrowaną.
  2. Regulamin skierowany jest do Klientów korzystających ze Sklepu i określa:
    1. zasady korzystania ze Sklepu,
    2. warunki i zasady składania Zamówień drogą elektroniczną w ramach Sklepu,
    3. zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
  3. Klient zobowiązany jest do:
    1. korzystania z Serwisu i Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem oraz z obowiązującymi przepisami prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami netykiety oraz w sposób nie naruszający dóbr osobistych osób trzecich,
    2. niedostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa,
    3. korzystania z wszelkich materiałów (m.in. tekstów, zdjęć, grafik) zamieszczonych w Serwisie i Sklepie jedynie na własny użytek; materiały te należą do Sprzedawcy i są objęte prawami autorskimi.

§ 4 Wymagania techniczne

  1. Do korzystania ze Sklepu (np.przeglądania asortymentu) niezbędne są:
    1. urządzenie (komputer, tablet, telefon) z dostępem do sieci Internet,
    2. przeglądarka internetowa z obsługą JavaScript i plików cookies.
  2. Do składania Zamówień na Produkty w Sklepie, poza wymogami określonymi w § 4 ust. 1, niezbędne jest aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).

§ 5 Informacje ogólne

  1. Sprzedawca, za pośrednictwem Sklepu, świadczy na rzecz Klienta usługi drogą elektroniczną. Podstawową usługą jest umożliwienie Klientowi złożenia Zamówienia w Sklepie poprzez Formularz Zamówienia prowadzący do zawarcia ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży.
  2. Wszystkie ceny Produktów podane w Sklepie wyrażone są w polskich złotych i są ostatecznymi cenami za Produkt. Ceny Produktów nie zawierają kosztu dostawy.
  3. Na całkowitą wartość Zamówienia składa się cena za Produkt lub Produkty oraz koszt dostawy.
  4. Sklep prezentuje ręcznie wykonane Produkty z włóczek lub sznurków naturalnych, zarówno dostępne od ręki, jak i na zamówienie. Produkt dostępny od ręki to taki, który jest gotowy (dostępny w magazynie). Produkt na zamówienie to produkt prezentowany w Sklepie, który nie musi być w magazynie, ponieważ jest wykonywany dopiero po złożeniu Zamówienia przez Klienta. W przypadku Produktu na zamówienie możliwy jest wybór parametru Produktu np. koloru włóczki, rozmiaru, którego dokonać można na Stronie produktu.
  5. Szczegółowe informacje o Produktach zawarte są na Stronach produktów.
  6. Sprzedawca informuje, iż w związku z ręcznym wykonywaniem Produktów z włóczek lub sznurków naturalnych oraz pochodzeniem motków z różnych partii farbowania, Produkty tego samego rodzaju mogą się nieznacznie różnić między sobą kolorem i rozmiarem. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby kolor Produktu na zdjęciu był jak najbardziej zbliżony do rzeczywistego, jednak nie ma wpływu na ustawienia monitora lub urządzenia Klienta, które mogą być przyczyną różnic w odcieniach Produktu otrzymanego a prezentowanego w Sklepie.
  7. Prezentowane na Stronie informacje o Produktach nie są ofertą, a jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy.
  8. Sprzedawca może zmieniać ceny oraz asortyment Produktów w Sklepie.

§ 6 Zasady składania zamówienia oraz zawarcia umowy

  1. W celu złożenia zamówienia w Sklepie należy:
    1. wybrać Produkt i dodać do Koszyka klikając klawisz “Dodaj do koszyka”, a w przypadku Produktu na zamówienie wybrać parametr (np. kolor, rozmiar) z rozwijanej listy i kliknąć klawisz “Dodaj do koszyka”,
    2. przejść do Koszyka poprzez ikonę koszyka w prawym górnym rogu strony; w koszyku Klient może zmieniać ilość Produktów lub usuwać Produkty;
    3. kliknąć klawisz “Dostawa i płatność” (po skompletowaniu Zamówienia) co spowoduje przeniesienie Klienta na stronę Formularza Zamówienia,
    4. wypełnić Formularz Zamówienia poprzez wpisanie danych Klienta niezbędnych do realizacji Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży oraz wybrać metodę płatności i dostawy,
    5. przeczytać i zaakceptować Regulamin oraz Politykę Prywatności poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa, co jest niezbędne do złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży,
    6. kliknąć przycisk “Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
  2. Po kliknięciu przycisku “Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” Klient zostanie przeniesiony na stronę Sklepu z potwierdzeniem złożenia Zamówienia. W przypadku wyboru płatności przelewem bankowym tradycyjnym Klient otrzyma również instrukcję dokonania płatności. Złożenie Zamówienia przez Klienta zostanie również potwierdzone drogą elektroniczną na adres email wskazany w Formularzu Zamówienia.

§ 7 Oferowane metody płatności i dostawy

  1. Dostępne formy płatności w sklepie to:
    1. przelew bankowy na konto Sprzedawcy
    2. płatność za pobraniem - przy odbiorze przesyłki.
  2. Dostępne metody dostawy to:
    1. paczkomat InPost,
    2. kurier.
  3. Koszty dostawy zostaną wskazane w czasie składania Zamówienia.
  4. Adres dostawy musi znajdować się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

§ 8 Zasady zawarcia umowy

  1. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta, gdy Klient otrzyma od Sprzedawcy, drogą elektroniczną na adres e-mail, wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia oraz zawarcia Umowy Sprzedaży, zatytułowaną “Zamówienie przyjęto do realizacji”.
  2. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.
  3. W przypadku wyboru przez Klienta:
    1. płatności przelewem bankowym tradycyjnym - Klient ma obowiązek opłacić zamówienie w ciągu 5 dni roboczych od momentu złożenia Zamówienia. Brak wpłaty w powyższym terminie oznacza rezygnację z zakupu przez Klienta i anulowanie Zamówienia. Klient otrzyma w takim przypadku wiadomość drogą elektroniczną na adres email z informacją o anulowaniu zamówienia.
    2. płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki - Klient ma obowiązek dokonać płatności przy odbiorze przesyłki.
  4. W wyjątkowych sytuacjach Sprzedawca ma prawo anulować Zamówienie, o czym poinformuje Klienta w wiadomości e-mail. Umowa Sprzedaży nie zostanie zawarta, a Sprzedawca niezwłocznie zwróci Klientowi wpłacone środki.
  5. Klient składając Zamówienie w Sklepie zobowiązany jest do podania prawdziwych danych. Jeśli dane w Zamówieniu okażą się nieprawdziwe, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich, Sprzedawca może anulować zamówienie, a nawet pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu.

§ 8 Realizacja zamówienia

  1. Sprzedawca przystępuje do realizacji zamówienia:
    1. w przypadku płatności przelewem bankowym tradycyjnym - po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na swoim koncie,
    2. w przypadku płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki - po zawarciu Umowy Sprzedaży.
  2. W przypadku Produktów dostępnych od ręki, wysyłka następuje:
    1. w przypadku płatności przelewem bankowym tradycyjnym - następnego dnia roboczego od daty zaksięgowania wpłaty, nie później jednak niż 5 dni roboczych od daty zaksięgowania wpłaty.
    2. w przypadku płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki - następnego dnia roboczego (nie później jednak niż 5 dni roboczych) od daty zawarcia Umowy Sprzedaży.
  3. W przypadku Produktów na zamówienie, czas realizacji uzależniony jest od aktualnych możliwości produkcyjnych Sprzedawcy i wskazany jest w Karcie produktu.
  4. W przypadku zamówienia kilku Produktów o różnych czasach realizacji, wysyłka nastąpi zgodnie z najdłuższym czasem realizacji.

§ 9 Prawo odstąpienia od umowy

  1. Klient, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając stosowne oświadczenie na piśmie, bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia odebrania zakupionego Produktu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  2. W celu odstąpienia od umowy Klient musi wysłać do Sprzedawcy stosowne oświadczenie na adres e-mail kociemotki@gmail.com.
  3. Sprzedawca wyśle na adres e-mail Klienta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy oraz instrukcję, jak odesłać zwracany Produkt do Sprzedawcy.
  4. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
  5. Klient ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem.
  6. Klient ponosi koszty zwrotu Produktu do Sprzedawcy.
  7. Klient powinien zapakować zwracany Produkt tak, aby nie uległ on uszkodzeniu w transporcie (Sprzedawca zaleca ponowne użycie opakowania, w którym Klient otrzymał Produkt).
  8. Zwracany Produkt powinien być zaopatrzony w oryginalne metki. W paczce zwrotnej, oprócz zwracanego Produktu, Klient powinien umieścić także wypełniony formularz odstąpienia od umowy. W przypadku, gdy do zakupionego Produktu dołączone były dodatkowe przedmioty, Klient powinien również je umieścić w przesyłce zwrotnej.
  9. Zwracany produkt nie może nosić śladów użytkowania. Klient może rozpakować, obejrzeć i przymierzyć Produkt, ale jeśli planuje go zwrócić, nie powinien usuwać oryginalnych metek oraz zadbać o to, by Produkt nie uległ zabrudzeniu lub zniszczeniu. Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  10. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostarczenia Produktu (jeśli został poniesiony przez Klienta), w kwocie najtańszej oferowanej przez Sprzedawcę metody dostawy.
  11. Sprzedawca zastrzega sobie prawo wstrzymania się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwracanego Produktu od Klienta lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania.
  12. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient podczas zakupu.
  13. W przypadku Produktów wykonanych na indywidualne zamówienie Klienta, które nie są prezentowane w Sklepie, Klientowi nie przysługuje prawo zwrotu.

§ 10 Odpowiedzialność za zgodność z umową i reklamacje

  1. Umowa Sprzedaży obejmuje nowe Produkty.
  2. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Produkt wolny od wad i zgodny z zawartą Umową Sprzedaży.
  3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy Produktu Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
  4. Sprzedawca odpowiada za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia Klientowi i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili. Klient musi ją zgłosić Sprzedawcy nie później niż rok od wykrycia wady.
  5. Sprzedawca zwraca szczególną uwagę, iż sprzedawane Produkty są wykonane z naturalnej wełny lub sznurków, o które należy starannie dbać. Dokładna instrukcja pielęgnacji produktów z wełny lub sznurków dołączana jest do każdego zamówienia oraz dostępna jest na Stronach Produktów. Jeśli reklamacja będzie dotyczyć wady, która wynikła z niewłaściwego używania lub pielęgnacji produktu, może nie zostać uznana.
  6. Reklamację należy zgłosić na adres e-mail kociemotki@gmail.com. W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji zaleca się zawarcie w zgłoszeniu reklamacyjnym: opisu wady, daty jej wystąpienia, danych Klienta składającego reklamację, żądania Klienta w związku z wadą Produktu, a także załączenie potwierdzenia Zamówienia lub dowodu zakupu oraz zdjęcia wady.
  7. Klient zobowiązany jest odesłać reklamowany Produkt na koszt Sprzedawcy, zgodnie z instrukcjami przekazanymi przez Sprzedawcę drogą elektroniczną na adres e-mail Klienta.
  8. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres e-mail Klienta, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W przeciwnym razie uważa się, że reklamacja została uznana przez Sprzedawcę.

§ 11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Klient będący Konsumentem, w przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez niego rezultatu, może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma między innymi możliwość skorzystania z:
    1. pomocy Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego,
    2. pomocy Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej,
    3. pomocy Powiatowego lub Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta,
    4. platformy ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr, służącej rozstrzyganiu sporów.
  2. Zasady zgłaszania i rozpatrywania sporów dostępne są w siedzibach i na stronach internetowych tych organów.
  3. Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń Konsument znajdzie na stronie internetowej http://www.polubowne.uokik.gov.pl

§ 12 Dane osobowe i pliki cookies w Sklepie internetowym

  1. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Serwisu jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez Administratora za pośrednictwem Sklepu zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
  3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
  4. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych i ochrony prywatności znajdują się w “Polityce prywatności” dostępnej na stronie Sklepu.
  5. Serwis wykorzystuje technologię plików cookies na zasadach opisanych w “Polityce prywatności” dostępnej na stronie Sklepu.

§ 13 Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia jego publikacji, tj 17.12.2023
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian Regulaminu z ważnych powodów, w szczególności zmian przepisów prawa lub zmian technologicznych, a także rozwoju lub zmiany funkcjonalności Serwisu kociemotki.pl. Do Umów Sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin w wersji obowiązującej w chwili zawarcia umowy.
  3. O zmianie treści Regulaminu Sprzedawca poinformuje Klienta poprzez komunikat opublikowany na stronie głównej Serwisu.
  4. Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą zawierane są w języku polskim i mają do nich zastosowanie przepisy prawa polskiego. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.