REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§ 1 Definicje
- Regulamin - niniejszy regulamin sklepu internetowego stanowiący zbiór praw i obowiązków Konsumenta oraz Sprzedawcy.
- Serwis – witryna internetowa kociemotki.pl.
- Sklep – sklep internetowy Kocie Motki działający pod adresem kociemotki.pl prowadzony przez Sprzedawcę, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie.
- Sprzedawca – właściciel Sklepu, Sylwia Stępyra.
- Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Strona produktu – podstrona sklepu zawierająca informacje o pojedynczym produkcie.
- Produkt – wyrób prezentowany w Sklepie przeznaczony do sprzedaży.
- Koszyk - element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość zmiany ich ilości lub ich usunięcie.
- Formularz Zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający złożenie Zamówienia poprzez modyfikację ilości Produktów, wprowadzenia danych Klienta niezbędnych do realizacji Zamówienia oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta złożone za pośrednictwem Formularza Zamówienia w Sklepie, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, określające jednoznacznie: rodzaj i ilość Produktów, sposób dostawy i płatności, adres dostawy, dane Klienta.
- Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu lub Produktów zawarta między Klientem a Sprzedawcą na odległość, za pośrednictwem Sklepu oraz korespondencji email, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
- Adres e-mail Sprzedawcy: kociemotki@gmail.com
- Numer telefonu: 506-601-973
§ 3 Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy Kocie Motki, działający pod adresem kociemotki.pl, prowadzi internetową sprzedaż detaliczną rękodzieła. Właścicielem Sklepu jest Sylwia Stępyra, prowadzącą działalność nierejestrowaną.
- Regulamin skierowany jest do Klientów korzystających ze Sklepu i określa:
- zasady korzystania ze Sklepu,
- warunki i zasady składania Zamówień drogą elektroniczną w ramach Sklepu,
- zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
- Klient zobowiązany jest do:
- korzystania z Serwisu i Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem oraz z obowiązującymi przepisami prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami netykiety oraz w sposób nie naruszający dóbr osobistych osób trzecich,
- niedostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa,
- korzystania z wszelkich materiałów (m.in. tekstów, zdjęć, grafik) zamieszczonych w Serwisie i Sklepie jedynie na własny użytek; materiały te należą do Sprzedawcy i są objęte prawami autorskimi.
§ 4 Wymagania techniczne
- Do korzystania ze Sklepu (np.przeglądania asortymentu) niezbędne są:
- urządzenie (komputer, tablet, telefon) z dostępem do sieci Internet,
- przeglądarka internetowa z obsługą JavaScript i plików cookies.
- Do składania Zamówień na Produkty w Sklepie, poza wymogami określonymi w § 4 ust. 1, niezbędne jest aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
§ 5 Informacje ogólne
- Sprzedawca, za pośrednictwem Sklepu, świadczy na rzecz Klienta usługi drogą elektroniczną. Podstawową usługą jest umożliwienie Klientowi złożenia Zamówienia w Sklepie poprzez Formularz Zamówienia prowadzący do zawarcia ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży.
- Wszystkie ceny Produktów podane w Sklepie wyrażone są w polskich złotych i są ostatecznymi cenami za Produkt. Ceny Produktów nie zawierają kosztu dostawy.
- Na całkowitą wartość Zamówienia składa się cena za Produkt lub Produkty oraz koszt dostawy.
- Sklep prezentuje ręcznie wykonane Produkty z włóczek lub sznurków naturalnych, zarówno dostępne od ręki, jak i na zamówienie. Produkt dostępny od ręki to taki, który jest gotowy (dostępny w magazynie). Produkt na zamówienie to produkt prezentowany w Sklepie, który nie musi być w magazynie, ponieważ jest wykonywany dopiero po złożeniu Zamówienia przez Klienta. W przypadku Produktu na zamówienie możliwy jest wybór parametru Produktu np. koloru włóczki, rozmiaru, którego dokonać można na Stronie produktu.
- Szczegółowe informacje o Produktach zawarte są na Stronach produktów.
- Sprzedawca informuje, iż w związku z ręcznym wykonywaniem Produktów z włóczek lub sznurków naturalnych oraz pochodzeniem motków z różnych partii farbowania, Produkty tego samego rodzaju mogą się nieznacznie różnić między sobą kolorem i rozmiarem. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby kolor Produktu na zdjęciu był jak najbardziej zbliżony do rzeczywistego, jednak nie ma wpływu na ustawienia monitora lub urządzenia Klienta, które mogą być przyczyną różnic w odcieniach Produktu otrzymanego a prezentowanego w Sklepie.
- Prezentowane na Stronie informacje o Produktach nie są ofertą, a jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy.
- Sprzedawca może zmieniać ceny oraz asortyment Produktów w Sklepie.
§ 6 Zasady składania zamówienia oraz zawarcia umowy
- W celu złożenia zamówienia w Sklepie należy:
- wybrać Produkt i dodać do Koszyka klikając klawisz “Dodaj do koszyka”, a w przypadku Produktu na zamówienie wybrać parametr (np. kolor, rozmiar) z rozwijanej listy i kliknąć klawisz “Dodaj do koszyka”,
- przejść do Koszyka poprzez ikonę koszyka w prawym górnym rogu strony; w koszyku Klient może zmieniać ilość Produktów lub usuwać Produkty;
- kliknąć klawisz “Dostawa i płatność” (po skompletowaniu Zamówienia) co spowoduje przeniesienie Klienta na stronę Formularza Zamówienia,
- wypełnić Formularz Zamówienia poprzez wpisanie danych Klienta niezbędnych do realizacji Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży oraz wybrać metodę płatności i dostawy,
- przeczytać i zaakceptować Regulamin oraz Politykę Prywatności poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa, co jest niezbędne do złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży,
- kliknąć przycisk “Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
- Po kliknięciu przycisku “Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” Klient zostanie przeniesiony na stronę Sklepu z potwierdzeniem złożenia Zamówienia. W przypadku wyboru płatności przelewem bankowym tradycyjnym Klient otrzyma również instrukcję dokonania płatności. Złożenie Zamówienia przez Klienta zostanie również potwierdzone drogą elektroniczną na adres email wskazany w Formularzu Zamówienia.
§ 7 Oferowane metody płatności i dostawy
- Dostępne formy płatności w sklepie to:
- przelew bankowy na konto Sprzedawcy
- płatność za pobraniem - przy odbiorze przesyłki.
- Dostępne metody dostawy to:
- paczkomat InPost,
- kurier.
- Koszty dostawy zostaną wskazane w czasie składania Zamówienia.
- Adres dostawy musi znajdować się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
§ 8 Zasady zawarcia umowy
- Umowa Sprzedaży zostaje zawarta, gdy Klient otrzyma od Sprzedawcy, drogą elektroniczną na adres e-mail, wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia oraz zawarcia Umowy Sprzedaży, zatytułowaną “Zamówienie przyjęto do realizacji”.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
- płatności przelewem bankowym tradycyjnym - Klient ma obowiązek opłacić zamówienie w ciągu 5 dni roboczych od momentu złożenia Zamówienia. Brak wpłaty w powyższym terminie oznacza rezygnację z zakupu przez Klienta i anulowanie Zamówienia. Klient otrzyma w takim przypadku wiadomość drogą elektroniczną na adres email z informacją o anulowaniu zamówienia.
- płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki - Klient ma obowiązek dokonać płatności przy odbiorze przesyłki.
- W wyjątkowych sytuacjach Sprzedawca ma prawo anulować Zamówienie, o czym poinformuje Klienta w wiadomości e-mail. Umowa Sprzedaży nie zostanie zawarta, a Sprzedawca niezwłocznie zwróci Klientowi wpłacone środki.
- Klient składając Zamówienie w Sklepie zobowiązany jest do podania prawdziwych danych. Jeśli dane w Zamówieniu okażą się nieprawdziwe, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich, Sprzedawca może anulować zamówienie, a nawet pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu.
§ 8 Realizacja zamówienia
- Sprzedawca przystępuje do realizacji zamówienia:
- w przypadku płatności przelewem bankowym tradycyjnym - po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na swoim koncie,
- w przypadku płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki - po zawarciu Umowy Sprzedaży.
- W przypadku Produktów dostępnych od ręki, wysyłka następuje:
- w przypadku płatności przelewem bankowym tradycyjnym - następnego dnia roboczego od daty zaksięgowania wpłaty, nie później jednak niż 5 dni roboczych od daty zaksięgowania wpłaty.
- w przypadku płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki - następnego dnia roboczego (nie później jednak niż 5 dni roboczych) od daty zawarcia Umowy Sprzedaży.
- W przypadku Produktów na zamówienie, czas realizacji uzależniony jest od aktualnych możliwości produkcyjnych Sprzedawcy i wskazany jest w Karcie produktu.
- W przypadku zamówienia kilku Produktów o różnych czasach realizacji, wysyłka nastąpi zgodnie z najdłuższym czasem realizacji.
§ 9 Prawo odstąpienia od umowy
- Klient, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając stosowne oświadczenie na piśmie, bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia odebrania zakupionego Produktu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- W celu odstąpienia od umowy Klient musi wysłać do Sprzedawcy stosowne oświadczenie na adres e-mail kociemotki@gmail.com.
- Sprzedawca wyśle na adres e-mail Klienta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy oraz instrukcję, jak odesłać zwracany Produkt do Sprzedawcy.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
- Klient ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem.
- Klient ponosi koszty zwrotu Produktu do Sprzedawcy.
- Klient powinien zapakować zwracany Produkt tak, aby nie uległ on uszkodzeniu w transporcie (Sprzedawca zaleca ponowne użycie opakowania, w którym Klient otrzymał Produkt).
- Zwracany Produkt powinien być zaopatrzony w oryginalne metki. W paczce zwrotnej, oprócz zwracanego Produktu, Klient powinien umieścić także wypełniony formularz odstąpienia od umowy. W przypadku, gdy do zakupionego Produktu dołączone były dodatkowe przedmioty, Klient powinien również je umieścić w przesyłce zwrotnej.
- Zwracany produkt nie może nosić śladów użytkowania. Klient może rozpakować, obejrzeć i przymierzyć Produkt, ale jeśli planuje go zwrócić, nie powinien usuwać oryginalnych metek oraz zadbać o to, by Produkt nie uległ zabrudzeniu lub zniszczeniu. Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostarczenia Produktu (jeśli został poniesiony przez Klienta), w kwocie najtańszej oferowanej przez Sprzedawcę metody dostawy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo wstrzymania się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwracanego Produktu od Klienta lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient podczas zakupu.
- W przypadku Produktów wykonanych na indywidualne zamówienie Klienta, które nie są prezentowane w Sklepie, Klientowi nie przysługuje prawo zwrotu.
§ 10 Odpowiedzialność za zgodność z umową i reklamacje
- Umowa Sprzedaży obejmuje nowe Produkty.
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Produkt wolny od wad i zgodny z zawartą Umową Sprzedaży.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy Produktu Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Sprzedawca odpowiada za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia Klientowi i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili. Klient musi ją zgłosić Sprzedawcy nie później niż rok od wykrycia wady.
- Sprzedawca zwraca szczególną uwagę, iż sprzedawane Produkty są wykonane z naturalnej wełny lub sznurków, o które należy starannie dbać. Dokładna instrukcja pielęgnacji produktów z wełny lub sznurków dołączana jest do każdego zamówienia oraz dostępna jest na Stronach Produktów. Jeśli reklamacja będzie dotyczyć wady, która wynikła z niewłaściwego używania lub pielęgnacji produktu, może nie zostać uznana.
- Reklamację należy zgłosić na adres e-mail kociemotki@gmail.com. W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji zaleca się zawarcie w zgłoszeniu reklamacyjnym: opisu wady, daty jej wystąpienia, danych Klienta składającego reklamację, żądania Klienta w związku z wadą Produktu, a także załączenie potwierdzenia Zamówienia lub dowodu zakupu oraz zdjęcia wady.
- Klient zobowiązany jest odesłać reklamowany Produkt na koszt Sprzedawcy, zgodnie z instrukcjami przekazanymi przez Sprzedawcę drogą elektroniczną na adres e-mail Klienta.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres e-mail Klienta, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W przeciwnym razie uważa się, że reklamacja została uznana przez Sprzedawcę.
§ 11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Klient będący Konsumentem, w przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez niego rezultatu, może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma między innymi możliwość skorzystania z:
- pomocy Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego,
- pomocy Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej,
- pomocy Powiatowego lub Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta,
- platformy ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr, służącej rozstrzyganiu sporów.
- Zasady zgłaszania i rozpatrywania sporów dostępne są w siedzibach i na stronach internetowych tych organów.
- Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń Konsument znajdzie na stronie internetowej http://www.polubowne.uokik.gov.pl
§ 12 Dane osobowe i pliki cookies w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Serwisu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez Administratora za pośrednictwem Sklepu zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych i ochrony prywatności znajdują się w “Polityce prywatności” dostępnej na stronie Sklepu.
- Serwis wykorzystuje technologię plików cookies na zasadach opisanych w “Polityce prywatności” dostępnej na stronie Sklepu.
§ 13 Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia jego publikacji, tj 17.12.2023
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian Regulaminu z ważnych powodów, w szczególności zmian przepisów prawa lub zmian technologicznych, a także rozwoju lub zmiany funkcjonalności Serwisu kociemotki.pl. Do Umów Sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin w wersji obowiązującej w chwili zawarcia umowy.
- O zmianie treści Regulaminu Sprzedawca poinformuje Klienta poprzez komunikat opublikowany na stronie głównej Serwisu.
- Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą zawierane są w języku polskim i mają do nich zastosowanie przepisy prawa polskiego. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.